Διαφορές τιμής e-shop & φυσικού καταστήματος

Είναι γνωστό πως οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αποτελούν πια καθημερινή πρακτική για όλο και μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού. Τα στατιστικά στοιχεία των πωλήσεων αυτών αυξάνονται συνεχώς και όλο και μεγαλύτερες ηλικιακά κατηγορίες εκπαιδεύονται σε αυτές. Η πανδημία λειτούργησε σαν καταλύτης και επιτάχυνε την εξέλιξη αφού έδωσε λύση σε καταναλωτικές ανάγκες χωρίς πολλές μετακινήσεις.

Είναι πολλές οι φορές που αναρωτιόμαστε  γιατί ένα προϊόν είναι φτηνότερο στα e-shop και γιατί να μην έχει την ίδια τιμή στην φυσική έδρα του καταστήματος που διατηρεί και ηλεκτρονικό κατάστημα. Το σίγουρο είναι ότι δεν είναι η πρόθεση για μεγαλύτερη κερδοφορία που ορίζει κάτι τέτοιο. Ο πελάτης ενός e-shop αναλαμβάνει ένα ρόλο που καλύπτει την παρουσία ενός εκπαιδευμένου πωλητή σε ένα φυσικό κατάστημα με τις επιλογές του. Και εξηγούμαστε: Κατά την επίσκεψη σας σε ένα κατάστημα, το πρώτο που γίνεται είναι να αναφέρετε το ενδιαφέρον σας για ένα προϊόν. Ο εκπαιδευμένος πωλητής έχει υποχρέωση να σας ακούσει, να καταλάβει τις ανάγκες σας να σας παρουσιάσει τις διαθέσιμες επιλογές να τις περιορίσει σε σχέση με τον χώρο σας, την αισθητική σας, ή άλλες ιδιαίτερες συνθήκες να σας εκπαιδεύσει στην χρήση του προϊόντος έχοντας εν τέλει την ευθύνη όλης αυτής της διαδικασίας. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι τον ρόλο αυτό στα e-shop τον αναλαμβάνει ο πελάτης και έτσι το μεγάλο κόστος της μισθοδοσίας, των εισφορών, αλλά και της εκπαίδευσης του πωλητή δεν υπάρχει.

Όταν επιλέγουμε ένα κατάστημα που θα επισκεφτούμε, πάντα παίζει ρόλο πόσο κεντρική είναι η θέση του, πόσο μεγάλο και άνετο είναι, πόσο πολυτελές είναι και γενικά πόσο άνετη και ευχάριστη είναι η διαδικασία της αγοράς. Τα e-shop λειτουργούν σε αποθήκες ή γραφεία και δεν υπάρχουν τα τεράστια κόστη που πιο πάνω αναφέραμε. Λαμβάνεται η παραγγελία ηλεκτρονικά και παραδίδεται στην μεταφορική σε κλειστή συσκευασία από το ράφι της αποθήκης.

Σε ένα φυσικό κατάστημα, αναλαμβάνεται το μοντάρισμα του προϊόντος από την αρχική του συσκευασία και σε πολλές περιπτώσεις ανέξοδα η παράδοσή του στο σπίτι. Στα e-shop παραλαμβάνεται στην βασική του συσκευασία από την courier ή επί του πεζοδρομίου από την μεταφορική και δεν είναι μικρό το κόστος αυτό. Ανάλογα με την διαθεσιμότητα του είδους ή τον προμηθευτή συχνά γίνεται η λεγόμενη τριγωνική πώληση όπου παραλαμβάνεται το προϊόν απ’ευθείας χωρίς να περάσει από την αποθήκη του e-shop και να επιβαρύνει με τα μεταφορικά του.

Αυτοί είναι μερικοί από τους βασικούς λόγους που εξηγούν κάποια διαφορά τιμής στην φυσική έδρα και σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Όπως είναι φανερό υπάρχουν πλεονεκτήματα που αφορούν κυρίως την χαμηλή τιμή και μειονεκτήματα που έχουν να κάνουν με την διαδικασία αγοράς την άνεση και την ποιότητα της. Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σπουδαίο αφήνουμε το θέμα της επιλογής του ηλεκτρονικού καταστήματος που θα εμπιστευτούμε και της αξιοπιστίας που αυτό θα έχει. Καθημερινή πρακτική λέει πως ηλεκτρονικά καταστήματα με μακρόχρονη ύπαρξη φυσικής έδρας εξασφαλίζουν την εμπιστοσύνη σας, διαβεβαιώνουν για την γνώση του αντικειμένου της αγοράς σας και πιστοποιούν τον έλεγχο της ποιότητας του.

Με εκτίμηση
Vrettosmed.gr